Masa Aku Kecik-kecik : Hisap Rokok .

Assalamualaikum dan selamat datang. Weh, korang jangan kutuk-kutuk aku dulu tau lepas baca title kat atas tu (yela mana ada orang baca entry dulu baru baca title kan). Tapi dulu, serius ni serius, aku penah cuba nak merokok, tapi sebelum tu...


Cuba korang teka rokok jenama apa? Dunhill?


Salah. Surya?


Salah. Err apa lagi jenama rokok yang ada?


Salah jugak. Ngahaha.. Sebeno-nye bukan sejenis rokok yang aku try, tapi aku ambik kertas kosong (koyak dari buku latihan bahasa Inggeris, masa tu kat TASKI ABIM** umur 5 taon) _ gulung-gulung bakar. Hisap. Kesian.. kesian.. budak kecik la katakan. Nak mati sesak nafas aku dibuatnya laju-laju aku campak kat longkang sebelah. Hesh  -_-''



Kalau betul ada rokok sebesar ini, boleh terbuntang bijik mate
o_O



Dulu tah jejake (dalam kurungan, celake) mana aku pegi angkat jadi abang angkat (tapi setengah hari ajela pffft) dia cakap merokok tu rasa macam coklet. Bangang, ambik kau. Masa kecik aku senang kena tipu doh sebab tu aku jadi penipu ehh apa aku cakap ni kensel kensel. Pastu aku dah tak jumpa dia lagi dah semenjak aku berumur 5 tahun ngeh3 (??? apa kaitannya di sini).


Ah senang cerita aku benci rokok, aku tak suka orang yang merokok dan minta dirokokkan (@_@). Mahu dipendekkan bebelan,



marilah kita banteras gejala merokok dalam kalangan remaja!




DAN JANGAN MEROKOK !! *iklas ni iklas.



Nota dagu :
  • Benci orang merokok depan aku je. Kalau biasa-biasa aku suka je, ngehe (tiputipu! saje nak jage hati heh kau diam). Kalau merokok depan aku, laju-laju aku baling angkat kaki.
  • **TASKI ABIM stands for Taman Asuhan Kanak-kanak Islam Angkatan Belia Islam Meleysia. Saje kasi wahhh sikit.

Okay bye.


Sila sokong kempen dengan mengkelik LIKE !  ;P



18 wishes received:

  Botak

January 3, 2011 at 6:39 PM

merokok tu baik untuk kesihatan..
sape kate tak baik..
muehehehehe... :D

ENTRI TERKINI:
BERPERI-KEBINATANGAN
PUTAR BELIT : GLADIATOR (2000)

  -iEkA DaRLink-

January 3, 2011 at 6:55 PM

hahha. sekarang ko da tak isap rokok da?

  Cik Ila

January 3, 2011 at 6:57 PM

haha..pagi td baru je cik ila buat entri psl rokok...rajen2 meh la singgah

http://zarryn.blogspot.com

  si pendek dan moody

January 3, 2011 at 7:06 PM

@botak;
baik apemendenye ..ni mesti sebab ngko merokok ye dak.


@ieka darlink;
oh no no no ..never never NEVER !


@cik ila;
HAHA :)

  nama.aku.lynn

January 3, 2011 at 7:32 PM

'tlglaa jgn merokok'..ayat yg dah bpuloh kali cakap dgn bapak sendiri..tapi,haihhh..mmg tak leh buat apa bila dah tegar..konklusinya..jgn merokok..slmat dunia akhirat..

p/s:blog ini nicee!=)

  nub

January 3, 2011 at 7:49 PM

hahha

  si pendek dan moody

January 3, 2011 at 7:50 PM

p/s to dia.nama.lynn;
heehee TQ ~!

  arep_lockermonth

January 3, 2011 at 8:00 PM

kuang kuang !
rokok rase cokelat ke?nak try nak try!

  ishiko

January 3, 2011 at 8:04 PM

no smokers!!! shyuhhh..syuhhh...

  She's retarded

January 3, 2011 at 8:18 PM

katakan tak nak kepada rokok

  KUREKURE COMEL

January 3, 2011 at 8:48 PM

hehehe...dulu mina pun tgk cam best je isap rokok...time kecik kecik la....bila org buang putung rokok tu...mina cepat2 amik..sedut....perhhhh.....mcm haram je rasa.....insaf terus lepas tu....hehehe....sengal je.

  si pendek dan moody

January 3, 2011 at 9:06 PM

@kurekure comel;
yeah same with me , siriyesly TAK SEDAPP !

  syahidahfouat

January 3, 2011 at 9:07 PM

i'm a former student of taski abim tu, hihi

  Husna Lana

January 3, 2011 at 9:21 PM

grr benci bau rokok dan asap2nya skali. huhu

  BeYLa!

January 3, 2011 at 10:09 PM

hoho jgn laa mncube utk mghisap rokok ye. kelak mmbawa padah :P

  ku izzati

January 3, 2011 at 10:14 PM

kelakar la..bley plak bakar kertas..pandai btol time kecik2..

  six.september =_=

January 4, 2011 at 11:56 AM

dulu waktu tingakatan dua penah jugak aku sedut rokok sekali. aku kawan dengan budak2 nakal kat sekolah. pantang kena cabar woh. sekali sedut je kot


besoknya aku demam seminggu~

  si pendek dan moody

January 4, 2011 at 12:06 PM

@six.september;
KAH KAH KAH parah betul kauu

Related Posts with Thumbnails