Al-Ketumbit Wal-Ketumbar .

Pagi tadi aku mimpi. Aku bercakap dengan diri sendiri. Agak tak betul di situ. Dalam mimpi aku rasa sakit mata, yelah Yuna kalah Ana Raffali pulak menang nanges-nanges ai tak nak update belog sampai dua hari. Aku mimpi..



"Ish.. macam kena ketumbar aje nih." kataku.

"Ketumbar? Bila masa kau pergi dapur?" balas aku.

"Mangkuk.. mata aku ni lah. Aduh lain macam lah bila nak kerdip mata." Aku kerdip-kerdipkan mata macam budak tak betul.

"Tu nama ketumbit bukan ketumbar.. Adoii apa nak jadi BM kau macam ni HAH." marah aku.

"Eh haahla! Ketumbit!" Geli pulak rasa bila sebut banyak-banyak kali. Tu baru dalam mimpi..








Ketumbit dan ketumbar. Macam mana boleh tercipta perkataan ni ya? Aku boleh bla lagi mimpi bercakap dengan diri sendiri, walaupun aku bayangkan tak serupa sebab sorang muka berjerawat sorang muka licin berkilat-kilat. Yang aku tak boleh tahan bila bangun sekali betul kena sebijik.


Ni semua AJL25 la ni punya pasal. Persembahan masing-masing nak fancy berlebih, naik buaian lah, ada yang kena tembak tak kurang jugak terkurung dalam kandang lepas tu menari macam overdose syabu. Bunkface jugakk yang steady. Sekali Ana Raffali?! Kena ketumbat terus. (???) Ah sudahhh..



:||



14 wishes received:

  six.september =_=

January 11, 2011 at 9:31 PM

baca title je tadi aku bayangkan ketuat

takda kena mengena

Faizal Tahir! Faizal Tahir!

  cik.shabah

January 11, 2011 at 9:46 PM

keh3 !ado2 sajo la ;p

  white rose

January 11, 2011 at 9:55 PM

hahahaha...

masuk sekolah balik laaa dik...

blaja BM smula...

  nub

January 12, 2011 at 6:26 AM

haha..ketam2 jugak ang nii..gahahha

  Mknace

January 12, 2011 at 7:19 AM

:) :) :) terbaeekkk!!!!

  Sunah Mohammad

January 12, 2011 at 12:02 PM

ketuat? tak termasuk sekali? hehe..

  Encik Tikus

January 12, 2011 at 8:59 PM

wa nak tengok ketumbit al ketumbat lu ! keh keh

  CeMoNG

January 13, 2011 at 8:14 PM

perghh ketumbit dik..sekali kena mau berkali2 kena lg..siap passing shuttlecock mata kiri dgn mata kanan..:p

  Sricahaya

January 14, 2011 at 11:52 AM

biasanya suka ngintai org tu,tu yg tumbuh ketumbit..hehehe

  za petrelli

January 14, 2011 at 11:10 PM

hhahahha.. adeh. die ni

  Wan Gerrard

January 15, 2011 at 1:27 AM

skodeng kuat ke ni? =p

  cempakamelati

January 16, 2011 at 3:24 PM

Ala siannya dia... kene ketumbit la pulak...hilang la cun s4ekejap.

  ~♥ Mawar ♥~

January 16, 2011 at 5:44 PM

hahaha.. ketumbit yee.. kelakar la..

  aiskrim vanila k0n

January 18, 2011 at 1:02 PM

lwk ah k0 ketumbat???hha

Related Posts with Thumbnails