Lepasan SPM apekejadah ..

..dahla malas, malas carik kerja, tak mahu buat kerja pulaknya tu. Bukan aku ya. Bukan.

..hehe.


19 Disember 2010.

          Member (M) aku hantar sms pada suatu petang.


M: Weh, bosanlah kat rumah.. Kau dah cari keje?
Z: Sabau ler.. exam pun tak habis lagi..
M: Exam? Kau exam apa ni kawan? Aku dah habis.
Z: Dah habis? Warghh !@#$%^&* (dalam hati).


Apa yang sedari awal aku tau (dia bagitau), dia dah dapat kerja kat kedai gambar. Pastu nanti bulan 3 (tahun 2011 ya) dia mengajar anak-anak bangsa baca Iqra'. Wah, sejuk perut aku mak dia..

Tapi den tak puas hati. Aku ni nak tercirit-cirit mengingat isi kandungan kitab ekonomi, dia cakap dia bosan tak buat apa-apa kat rumah..? Lahabau betui.



23 Disember 2010.

          Wuhuuu! Exam dah habis, akhirnya aku dah kembali ke bilikku yang maha hapak harum ni.. Ouh, rindu bro! Kawan (K) aku yang lain pulak sms.


K: Hai, dah cari kerja?
Z: Hehe nantilah.. Taktau nak kerja mana lah.. Hehe (pakar sengih aku ni)
K: Aku ingat nanti nak mengajar kat sekolah rendah la.. guna sijil SMA.


Mak aih bro! Sejukk hati aku.. Pelik yeh, sejak kebelakangan ni orang sekeliling aku semacam.. macam.. semacam... Ke aku yang buang tebiat asyik terpelik aje dengan orang HOHO.



 Mamat ni muka macam Russell Brand pulek.



25 Disember 2010.

          Kawan (K2) aku lagi seorang sms. Tak udah-udah sms. Cuba koling koling sikit, kan bahagia.

 Pendekkan cerita sms, ini sms nye. Lebih kurang la.


Z   : Waargh taktau la nak cari keje kat mana.. T_T  (pakar nanges memang aku)  -.-"
K2: Jom aku temankan ko carik nak?
Z   : Wahhh okay okay tenkiu tenkiu!
K2: Okay bila nak pergi?
Z   : Petang ni pukul 5 buleh?
K2: Err.. taktau ar ada motor ke tidak.


(SENYAP). Macam tak ada harapan.



Entah. Aku google perkataan hope ini yang keluar.



Esok paginya.. cadang-cadang nak pergi carik. Tapi pagi-pagi tulah tsk tsk kena marah dengan mak maka mood untuk bekerja serta-merta meninggal.

Hati aku cakap, "Esoklahhhhh..."



Esoknya.

"Esoklahhhhh...."



Esoknya.


"Esoklahhhhhh..."



Esoknya.

"Esoklahhhhhh..."


(Agak-agak kalau aku kopi-pes ayat ni sampai seratus kali korang rasa nak tampo aku tak? Buhahaha)



Maka berulanglah "esoklah esoklah esoklah esoklahh" nunnn hingga ke hari ini (dalam otak meh kita jingle secara berjemaah ya, Waanita Hari Iniii..), 30 Disember 2010.
HAH 30 DISEMBER?!!!!!

Hambik kau. Terus ke hujung taon aku mencekik anggur. Punah harapan weyyhhh! Mesti kerja semua dah disambar helang orang T___T"


Hai. Tamao ar garang-garang.. Tamao eh takmo.


Tak dapat nak enjoy gaji bulan 1 nanti.. (betul pesimis nih).


Ah bosan. Korang bosan tak? Hah, sape suruh dengar aku membebel. Hahah. Bye.



4 wishes received:

  ierah_deez73

December 30, 2010 at 8:44 PM

aku terkesima.

speechless weh.

mngenangkn betapa...

'RAJIN' dan CEKALnya kau mnghadapi kmlsn i2.

aku tabik.

hahahahahahahahahahahahaah

  si pendek dan moody

December 30, 2010 at 10:52 PM

kau.

menyebok. jangan.

:)

  tqaAwesome

December 31, 2010 at 12:13 AM

hahahha
lawak la.
tula sape soh tangguh kan dah rugi,
rugi woo tak keja dok lepak umah ternak lemak je.
pengalaman tak dapat lemak berlebihan plak dapat. kekekeekeke


>.<

  ierah_deez73

December 31, 2010 at 9:58 AM

x nak.

aku nak nyebok gak.

cik YIERA suroh.

hahahaha

Related Posts with Thumbnails