Two Thai Hot Actresses : Gosh I Thought They Were Twins !

Perasaan dan kekeliruan ini sebenarnya dah lama bersarang beranak-pinak dalam kepala otak saya. Diorang ni muka sama lah. Kembar.


Dulu saya suka tengok siri Thai : Jealousy. Atau Kom Paya Baht (TV3). Sebab apa saya sertakan bahasa Thailand nya sekali adalah kerana jika anda-anda semua nak google cerita ini maka google lah dengan bahasa ini kerana jika mencari dan menggoogle drama ini dengan keyword bahasa Inggeris, maka TIDAK AKAN PERNAH KETEMU. Foreverlah kau mencari.


Saya lama menye'search' gambar special untuk cerita ni, tapi tak ada. LANGSUNG. Ada ke patut, haihh. Tengok teruslah aktres dia yang mana.


1.


 Aum Patcharapa Chaichuea, aumm tergeliat lidah.
*punyalah susah nak cari gambar dia yang normal, a.k.a takseksi.



Ingat dia tak? Ingat dia tak? Dalam cerita tu, dia jadi heroin ke-2 yang jahat gila babeng punya geramnya saya tak payah nak cakap ah.

Tak ingat? Takpe tak ingat. Atau memang tak kenal langsung. Takpe.



2.

Yang ni pulak, Noon Woranuch Wongsawan.
oh no dia tak ada sawan okeh, orang Jawa macam saya jangan silap faham.



Yang ni dia berlakon siri Mae Ai Crying / Mae Ai Sa Eun (TV3). Cerita dia gila sedih weh tak hingat, sampai rasa tak sanggup nak tengok. Tapi setiap kali balik sekolah saya tengok jugak. Haihh -.-''

Sape-sape yang rasa ingat tapi tak tak ingat (haha) meh I recall balik. Cerita ni berkaitan dengan seorang perempuan tinggal dengan ayah dan adik dia kat kampung (mereka miskin.. stereotype) lepas tu dia berhijrah ke bandar nak cari rezeki last-last tah macam mana TER-ada anak, lahir tak cukup bulan, tempang pulak.

Mula-mula dia balik kampung pastu tinggalkan anak dengan ayah dia kat sana, pastu ayah dia pulak jadi buta. Dia tak tau. Di bandar nun, perempuan ni jadi artis, famous berbagai dan semakin lama dia semakin lupakan keluarga dia. Ayah and adik dia susah-susah datang bandar cari dia tapi dia tak nak ngaku ayah dia sendiri.  So sad..



At the end,


saya tak tengok. HAHAHA. Sucks sekali sinopsis ini ya.



Saya bagi awak semua peluang nak muntah dulu. . . . dah ? (^__^)


Kenapa saya ingat dorang ni kembar? Seriously, muka dorang berdua serupa tahu tak? Saya ingatkan watak pasangan adik-beradik dalam siri Jealousy tu dorang berdua. Berabad berkurun saya pikir macam tu.

Search punya search, bukan rupanya. =.=''


Mereka :





------------------------------->





*abaikan wajah tanpa mekap itu. Bayangkan macam mana rupa si gadis kiri tu sekiranya bermekap. Nampak apa saya nampak ?


Hah, serupa tak serupa? Cakapp. Serupa-serupa. Ghahaha.


Minda saya berkata dan meyakinkan saya bahawa mereka serupa malah merupakan kembar kerana diorang berlakon dalam drama, walaupun lain, at least diterbitkan di TV3 ! Muka tu iras-iras, sama! Ehh pape jelah.



cuba teka ini Aum ke Noon ? Abaikan apa yang sepatutnya diabaikan pada gambar (>.<)



Then yang ni siapa ?



Tengahari ke HarimAumm ..? Ceh.


Sebelum menjalankan kajian seperti hari ini saya selalu berasa yakin bahawa mereka pernah berlakon dalam satu siri drama yang sama kat TV3 sebab tu saya rasa diorang kembar. Sangkaan meleset.


Saya tak puas hati betul lah, TENGOKK!


Err.. saya boleh baca kot majalah ni.


Keliru weh tengok dorang ni. Sebenarnya isu ni *ceh3.. dah hampir terkubur lama dah. Tiba-tiba ternampak balik muka salah sorang ni kat iklan tv. Masa tu tak kesah lagi, tup-tup ada lagi iklan keluar sekor lagi muka minah yang muka pelanduk nih.
 
Lalu dengan yakin saya mencari iklan Pantene di Google (takde kaitan dengan entri semalam. =)
Seharian mencari. Tak jumpa. (^______^ '' )


.


.


.


.


.



Rupa-rupanya ia adalah iklan Sunsilk. Dol kenapa tak cakap awal-awal .





 Yang si sekor lagi tu (cuba teka sape) barulah model iklan Pantene. Tapi takde official pun. Sigh.




Info mengenai drama yang dilist di atas ; kredit untuk  Saffawati .









11 wishes received:

  .::WaNiE::.

June 17, 2010 at 10:58 AM

Aum Patcharapa Chaichuea

Dia cantik hot !

  ♥♥♥zakiah♥♥♥

June 17, 2010 at 11:03 AM

waaa... so sweet model thai ni... jeles siot... ;))..
neway,tengs sudi singgah blog zakiah...keep in touch oke...
nk shout kat wall,xdpt.. maybe tenet poblem..
hve a nice day oke..

  sueIM

June 17, 2010 at 11:13 AM

hehee , samer2 :)

  Shreko

June 17, 2010 at 11:29 AM

sumpah igt dorang org yg same lepas tgk iklan pantene dgn sunsilk..
time kasih utk info nama mereka!
google2,xpnah jumpe pon..haha

  Farid MOFASAD

June 17, 2010 at 12:01 PM

GAMBAR 1ST 2WA PERHATIKAN GIGI DIA COMEL SUNGGUH!!!

HAHAHAHAHA

>>_________<<



...
JANGAN LUPA MAKAN TENGAH HARI OK!!!!
>>_____________<<

  dunspeak♥

June 17, 2010 at 1:17 PM

chantex ah die ni ;)

  sarah shafie

June 17, 2010 at 1:44 PM

dua-dua cantik..

  FiRsYa MeLisSa

June 17, 2010 at 4:09 PM

owh!!saya pun keliru jugak pasal dia nie..
sebijik sama~...agaknye diorang ni kmbar lain perut kot..
hehehe

  ~suNshiNe~

June 17, 2010 at 4:43 PM

apa2 pun diaorang tetap cun..

  azuan

June 18, 2010 at 12:31 PM

dua dua cantik!!
mantap~

  si pendek dan moody

July 25, 2010 at 3:04 PM

yeay dapat 2 likes :D

Related Posts with Thumbnails