Cara Redakan Stress

Hai assalamualaikum dan selamat pagi. Saya Zither binti Taik Bintang atau nama glamer saya bintangzither melaporkan. Ini bukan berita TV3 mahupun TV1 (tolong jangan saman saya, saya budak baru belajar) tetapi hanya satu lagi potpet harian yang saya nak potpetkan.


Baiklah. Kenapa orang kalau geram, marah dan tension mesti rasa nak jerit? Sikit-sikit jerit dan jerit atau ejaannya J.E.R.I.T. Why.. kenapa.. limaza??? Ugh, okaylah saya mengaku.
Saya suka sangat menjerit atau bahasa melayunya 'yell' atau 'scream' atau sila cari makna lain dalam kamus kat apa-apalah, kat dinding, kat kuali, kat TV (pernah sekali saya terkejut sebab pelakon dalam TV jerit balik kat saya, tau-tau aje dia. Telinga besar.)



Kenapa saya suka jerit? Saya suka jerit. Bila buku hilang saya mampu sabar lagi saya tanya lah sesiapa kat sekeliling saya sambil cari-cari buku saya, omg terasa diri sangat becok.


Dan oh terasa macam dalam oven bila tahu rupanya orang sebelah kita yang ambikk dari tadi tak ngaku.
Aaaarghhh !!!!!
Tengok saya dah jerit. Uh, please kenapa awak ambik buku saya tak bagitau? Penat saya cari tahu? Astaghfirullahalazim.. istighfar banyak-banyak zither.

Setiap orang mesti pernah rasa tension kan? Stress dengan sesuatu perkara kat sekeliling kita.
Apa korang semua buat? Saya dengar ada orang kata kalau tension boleh reda sikit bila dengar suara mak/ ibu/ mama/ mummy kita.
Erm macam mana kalau kita kat sekolah tak ada mereka kat sisi? Kalau telefon dorang tengah sibuk-sibuk basuh baju, pinggan dan rumah silap-silap dapat PANGG! Haha.
Tak mungkin.



Eh, kenapa orang stress ya? (selain daripada kes buku di atas) Makan tak cukup? Tidur tak lena? Mandi tak basah? Itu namanya jatuh cinta.. Wakaka.


Stress ni ada kaitan dengan hormon tak? Saya selalu stress kalau orang tak respect hak saya, awak? Ecece.. tak delah, banyak lagi sebenarnya. Dah, saya tak tau nak cakap apa. Baik awak diamkan saya sebelum saya stress pikir nak tulis apa lagi nih.



3 wishes received:

  Syafrizal

May 31, 2010 at 7:16 PM

boleh amalkan juga Roselle dan madu untuk hilangkan stress hehe

  zither

June 3, 2010 at 9:56 PM

ha macm tu kah? tolong carikan utk sayalah kalau mcm tu. har3..

  noriZuzacHi

June 20, 2011 at 5:15 PM

jgn stress sgt..leh masuk hospital ok!!!

Related Posts with Thumbnails